сряда, 8 юни 2016 г.

Най-вкусното ароматно хлебче

Има вкусове, които ти стават любими от първата хапка. Този хляб е точно такъв.


Още когато попаднах на базовата рецепта в блога на Йоана подозирах, че ще е много сполучлив. Правила съм го вече няколко пъти и искам да споделя плюсовете и минусите му:
- плюсове:
   - не изисква много продукти;
   - не изисква дъъъълго месене;
   - много, много, много е вкусен :-);
- минуси:
   - трябва да се предвиди достатъчно време, защото втасва три пъти;
   - СВЪРШВА ЗА ОТРИЦАТЕЛНО ВРЕМЕ :-D

Продукти за тестото:
1 пакетче суха мая за хляб
1 ч.л. захар
300 мл топла вода
1 ч.л. сол
половин килограм брашно (приблизително)

"Ароматни" продукти:
1 с.л. пресен босилек
1 с.л. пресен риган
4 скилидки чесън
1/3 малко пакетче краве масло (около 40 гр.)

Маята, захарта, водата и 200 грама брашно се смесват. Разбъркват се добре. Купата, в която са разбъркани се покрива със стреч фолио и се оставя за около 20 мин. да втаса. Когато сместа е втасала се прибавя останалото брашно, смесено със солта. Омесва се нелепнещо тесто, което се намазва с мазнина, покрива се отново със стреч фолио (аз слагам и една кърпа отгоре) и се оставя да втаса.
Малко преди да продължите с разточването на тестото може да си приготвите ароматната смес - смесете билките, пресованият чесън и разстопеното краве масло.
Втасалото тесто се поставя върху набрашнен плот. Разточва се на правоъгълна кора (при мен е около 40/20 см). Размерът на самата кора според мен не е водеща тук, а по-скоро дебелината на тестото - добре е да е малко повече от 0,5 см.
Върху разточеното тесто се разпределя равномерно ароматната смес и по широчината се нарязват 6 еднакви ленти, които се поставят една върху друга.




Така подредените ленти се нарязват отново на 6 еднакви парчета, които се подреждат изправени едно до друго в намаслена с олио дълга тавичка. 


Хлебчето се покрива отново със стреч фолио и се оставя да втаса.
Втасалото хлебче се пече в загрята на 220 градуса фурна първоначално около 10 мин., след което фурната се намалява на 190 градуса до неговото доизпичане. След изпичане е добре да се извади от тавичката и да се постави върху решетка, докато изстине.



Правила съм хлебчето и със сухи подправки. Пак е много вкусно, но пресните дават един аромат, който не може да се замени. Затова ви препоръчвам да го направите с пресни.


5 коментара:

  1. Страхотна рецепта- бърза и лесна. Изглежда толкова вкусно. Ще го пробвам през почивните дни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че ви допада рецептата, Достина! Вкъщи много го харесваме, ще ми е много приятно да хареса и на Вас :-)

      Изтриване
  2. Здравейте,ще пробвам рецептата,но кажете ми моля,какъв размер е формата за печене :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Йови! Тавичката е с размери 27 см дължина, 8 см ширина (на дъното) и 7 см дълбочина. Правила съм го и в друга трапецовидна с размери 31/6,5/8 - тогава е малко по-нисък. Ще се радвам хлебчето да Ви хареса :-)

      Изтриване
  3. Пробвах рецептата и цялото ми семейство и приятеля ми си облизаха пръстите.Много съм доволна😊😊

    ОтговорИзтриване