неделя, 24 април 2016 г.

Цветна торта с плодове

Днес е Цветница и аз си имам две именички - сестра ми Диляна и едно малко имениче - дъщеричката ми Лора. Името Лора има гръцки произход и носи значението на думата “laurus”, която в превод означава “лаврово дърво”. За повода избрах Пролетна торта на Йоли. Спазих почти всичко по рецептата.


За блата:
4 яйца на стайна температура
1 ч. ч. захар
2 ванилии
1 ч. ч. брашно
щипка сол
1 равна ч. л. бакпулвер 
Чаената чаша е с вместимост 250 мл

Яйцата се разбиват със захарта на пухкав крем. Ванилията, солта и бакпулвера се смесват с брашното и всичко се добавя бавно, с внимателно бъркане, без миксер, към яйчената смес. Можете да разделите тестото на три и да го изпечете в тавичка, постлана с хартия за печене на 180 градуса, или, както направих аз - да го изпечете на един път и, когато блата е добре изстинал да го разделите на три. Диаметърът на тавичката, която използвах аз беше 26 см.

Основен крем:
1 л. прясно мляко
1 ч.ч. захар
4 жълтъка
9 с.л. с връх брашно
2 ванилии

Разбийте жълтъците със захарта. Добавете брашното, ванилията и разредете с малко мляко, добавете на тънка струйка в свареното горещо мляко. Сварете на крем. Разделете го на две еднакви части. Оставете го да изстине много добре. За да не хваща коричка, докато изстива, може да го покриете плътно с парче фолио за свежо съхранение.

Ягодов крем:
1/2 от основния крем
1 ч. ч. пюре от  пресни ягоди
200 мл течна сладкарска сметана за разбиване*
около 2 пакетчета желатин**

Пюрето от ягоди се смесва с желатина (който е разтворен на водна баня с малко вода, според указанията на опаковката) и се добавя към основния крем. Сметаната се разбива на сняг и се добавя бавно, с леко разбъркване (без миксер) към ягодовата смес. Кремът се оставя в хладилник за 2-3 часа за да стегне.
*Аз имах млечна сметана и тъй като тя се разбива малко по-трудно от растителната я държах до момента на разбиването в хладилника, за да е много добре охладена.
** Сложих малко повече желатин (при Йоли е пакетче и половина) от страх, че млечната сметана е малко по-рядка и не исках да рискувам да ми е много течен крема. Доволна съм от резултата.

Лимонов крем:
1/2 от основния крем
кората и сокът на 1 лимон
1 пакетче меко краве масло (125 гр.)
пудра захар на вкус

Маслото се разбива със захарта на пухкав крем. Добавят се сокът и кората от лимона. Готовата маслено-лимонова смес се прибавя към добре изстиналия основен крем. Всичко се смесва добре. Лимоновият крем също се оставя в хладилник за 2-3 часа преди да се сглоби тортата.

Сглобяване и украса:
Предпочетох да стегна тортата с ринг, за да съм сигурна, че сочните кремове няма да я "килнат" на една страна. Тортата се подрежда блат, първи вид крем, втори вид крем и така нататък :-) Оставя се да престои една вечер в хладилник и, ако сте я стегнали с ринг се освобождава от него. Аз избрах да я измажа леко отстрани и отгоре с разбита 100 мл подсладена сметана и да наредя плодове.
Йоли съветва блатовете да не се сиропират и, когато днес опитах тортата напълно, напълно я разбрах. Тортата е толкова лека, с богата кремообразна структура, че просто няма нужда от това.









Няма коментари:

Публикуване на коментар